Menselijke fout bij Ticketmaster zorgt voor chaos

Menselijke fout bij Ticketmaster zorgt voor chaos
  • 16 juli 2025
  • Matthias Vanheerentals

Deze zomer staat de Vlaamse zangeres Camille (foto) met haar show 26 keer op het Klein Strand van Oostende, goed voor in totaal meer dan 30.000 verkochte tickets. Alleen kregen sommige fans last-minute het bericht dat ze hun tickets moesten omboeken naar een andere voorstelling.

Dit blijkt uit klachten die de Belgische krant Het Laatste Nieuws ontving. Naar schatting tweehonderd fans van de populaire zangeres kregen de voorbije dagen een boodschap in hun mailbox. ‘Om productionele en logistieke redenen die buiten onze wil liggen, zijn wij genoodzaakt om de aanvangstijden van ‘Circus Camille’ op bepaalde dagen aan te passen.’ Voor verschillende voorstellingen moesten hierdoor last-minute tickets omgeboekt worden, zo meldt de krant.

Wie tickets voor één van die shows had, kon de kaarten omboeken naar een andere voorstelling, in dezelfde prijscategorie of een terugbetaling vragen. Maar dat ging niet overal even vlot. ‘Het probleem ligt bij ons’, legt Frank De Vits, commercieel verantwoordelijke bij Ticketmaster, uit. ‘Toen de ticketverkoop in februari van start ging, zijn er door een interne menselijke fout meer shows opengezet voor het publiek dan gepland. Dat wil zeggen dat mensen kaartjes konden kopen voor voorstellingen die niet zouden plaatsvinden. Die fout is pas later ontdekt - toen er al mensen een ticket hadden gekocht.’

Volgens organisator Gracia Live zijn de betrokken fans intussen gecontacteerd met de vraag om hun tickets om te boeken naar een andere voorstelling. ‘Het gaat om superfans met plaatsen op de eerste rij en uiteraard begrijpen we dat zij gelijkwaardige zitplaatsen wensen’, vertelt de organisator aan Het Laatste Nieuws. ‘We zoeken momenteel naar een passende oplossing voor elk van hen en bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak.’

Foto: Tim Tielemans - Creative Commons

comments powered by Disqus