Salesforce en ServiceNow investeren in Genesys

Salesforce en ServiceNow investeren in Genesys
  • 4 augustus 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Genesys ontvangt een investering van $ 1,5 miljard (ongeveer € 1,38 miljard) van technologiebedrijven Salesforce en ServiceNow. Beide bedrijven investeren een gelijk bedrag in het AI-gedreven CX-platform om hun samenwerking met Genesys verder te intensiveren.

De opbrengst van de investering wordt ingezet voor het terugkopen van aandelen van bestaande aandeelhouders. Hellman & Friedman en Permira blijven meerderheidsaandeelhouders. De transactie wordt naar verwachting afgerond tegen het einde van fiscaal jaar 2026 van Genesys, onder gebruikelijke voorwaarden.

Versnelde groei Genesys Cloud
Genesys meldt een sterke groei van zijn cloudplatform. In het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2026 (februari-april 2025) behaalde het een jaarlijkse terugkerende omzet van bijna $ 2,1 miljard, een stijging van meer dan 35% ten opzichte van het jaar ervoor. De netto-omzetretentie over de laatste vier kwartalen ligt boven de 120%.

Strategische samenwerking
De samenwerking met Salesforce richt zich op CX Cloud, een gecombineerde oplossing van Genesys Cloud en Salesforce Service Cloud. Hiermee kunnen bedrijven hun klantdata en -communicatie beter integreren. Met ServiceNow biedt Genesys een geïntegreerde oplossing die serviceteams via één desktop laat werken en routing centraliseert.

Verwachte impact
‘Genesys levert bedrijven langetermijnwaarde door end-to-end orkestratie van klantervaringen’, aldus Tony Bates, CEO van Genesys. David Schmaier van Salesforce spreekt van een ‘verdieping van de samenwerking’ en Amit Zavery van ServiceNow verwacht dat bedrijven ‘AI-gebaseerde customer journeys kunnen implementeren die anticiperen op behoeften’.

Bron: Genesys

 

comments powered by Disqus