Nieuwe uitdaging voor Ruben Lowenstein

Ruben Löwenstein, tot voor kort Manager Customer Care bij Samsung Electronics Benelux, zet een volgende stap in zijn loopbaan. Na ruim 25 jaar ervaring in klantcontact, customer care en customer experience kiest hij voor een rol bij Sprinklr, het AI-native Customer Experience Platform dat wereldwijd bedrijven ondersteunt in het integreren, verrijken en optimaliseren van klantinteracties.
In zijn nieuwe functie richt Löwenstein zich op organisaties die de stap willen maken van operationeel contactmanagement naar strategische, datagedreven klantbeleving. Volgens Löwenstein, Customer Success Manager, Service - consultant bij Sprinklr, verandert het vakgebied in hoog tempo. 'De wereld van klantcontact is in transitie. We bewegen van operationele afhandeling naar strategische, datagedreven klantbeleving.’
Die beweging vraagt volgens hem om technologie die verschillende interacties samenbrengt en verrijkt met AI, zonder de menselijke component te verliezen. ‘Platformen zoals Sprinklr maken het mogelijk om interacties te verenigen, te verrijken en te transformeren met AI aan de binnenkant en menselijke empathie aan de buitenkant’, zegt Löwenstein. Met eerdere functies bij onder meer ICS (Visa/Mastercard), Vroom & Dreesmann en Samsung Electronics ziet hij zijn overstap als een logisch moment in zijn carrière.
Volgens Löwenstein sluit de visie van Sprinklr nauw aan bij de ontwikkelrichting van het vakgebied. De missie van het bedrijf – Redefining the world’s ability to make every customer experience extraordinary – onderstreept volgens hem de potentie van AI in het verbeteren van klantinteracties. ‘Deze stap voelt als een logische volgende fase waarin ik mijn ervaring en visie kan inzetten om écht impact te maken’, stelt hij.
Met Löwenstein haalt Sprinklr een ervaren klantcontactprofessional binnen op een moment waarop veel organisaties hun service- en CX-strategie herijken. Zijn aanstelling benadrukt de toenemende focus op geïntegreerde platforms, AI-gedreven inzichten en de rol van technologie als fundament voor toekomstbestendige klantbeleving.
Lees ook het interview met Ruben Löwenstein in CustomerFirst #1-2025
Foto: Zuiver Beeld
