Sarah
Als je deze column leest, dan heb ik Sarah gezien. Nu zie ik Sarah wel eens vaker. Ik werk graag samen met Sarah van der Wiel en ik ken eigenlijk nog veel meer Sarahs. Wat ik bedoel is dat ik 50 werd. Iets waar ik al een tijdje naar uitkeek.
Ik word ouder en hopelijk ook iets wijzer. Maar op een of andere manier is die stap van 49 naar 50 een belangrijke voor mij. Sommigen die me volgen, weten dat ik het afgelopen jaar met een pelgrimage ben begonnen. Op de 17e mei, toen ik dus die Sarah zag, wandelde ik het Pietersplein in Rome op.
Ik heb van mijn 50e verjaardag echt een moment gemaakt. Zoals Dan en Chip Heath in hun boek ‘The Power of Moments’ uitleggen. Hun theorie heb ik toegepast in mijn eigen leven. Nu eens niet voor klanten, of in customer experience. Maar gewoon, lekker in daily life. 50 jaar werd dus een meaningful moment. Met een pelgrimage, mijn man die in Rome stond toen ik het Pietersplein opliep en een feest met mijn vriendinnen.
Maar waar wil je nou heen, Nienke Bloem? Tsja, waar ik gewoon heel nieuwsgierig naar ben, is of er één organisatie is die van mijn 50e verjaardag een moment heeft gemaakt.
Tuurlijk, jaarlijks word ik door verschillende bedrijven gefeliciteerd met mijn verjaardag. Leuk. Maar soms ook wat stoffig. Zo krijg ik van de Bijenkorf al jaren op rij hetzelfde aanbod voor een gratis koffie. Lief, maar als mijn man me vier jaar op rij hetzelfde cadeau geeft, vind ik dat gruwelijk. Of ik krijg korting op een taartje bij de Jumbo. Ook heel leuk. Alleen koop ik daar niet mijn gebak en dat zouden ze kunnen weten door mijn Jumbo Extra’s app.
Van mijn financiële dienstverleners hoor ik eigenlijk nooit iets op mijn verjaardag. Terwijl zij precies weten wanneer ik jarig ben en ook hoe oud ik ben. Dat heb ik vaak genoeg in allerlei formulieren opgeschreven of ingediend. Maar het zal de AVG wel zijn die hen tegenhoudt er iets mee te doen (en JA, dat bedoel ik cynisch).
Ik schrijf dit stukje nu ik nog 49 ben. Ik heb nog 80 kilometer te gaan naar Rome. Mijn pelgrimspad - de ViaFrancigena - wacht op me, voor ik die 50e milestone aantik.
Hopelijk zit ik er helemaal naast. Kan ik jullie in de comments van deze column zeggen, dat organisatie X en organisatie Y me persoonlijk hebben gefeliciteerd. Omdat ze weten dat die 50e voor mij echt een moment is. Ik weet natuurlijk wel beter, maar echt. We hopen het zo, Sarah en ik.
Nienke Bloem
- klantervaring
- klantgerichtheid
- Nienke Bloem
- CX
- klanttevredenheid
- klantreis
- customer journey
- customer experience
- klantbeleving