Achteruitkijkspiegel

Achteruitkijkspiegel
  • 3 januari 2023
  • Kel Koenen

De laatste maand van 2022 is aangebroken en naast de feestelijke verlichting, de kerstnummers van Sky Radio, de versieringen, kerstcommercials van de supermarkten betekent het ook weer: de lijstjes en jaaroverzichten over allerhande onderwerpen én natuurlijk de Top2000.

Traditiegetrouw publiceert CustomerFirst in het laatste nummer van het jaar de Top 20 Facilitaire Contactcenters op basis van omzet. Hoewel de omzet in z’n totaliteit is gedaald ten opzichte van 2021 is deze markt nog altijd groter dan 1 miljard euro. Tussen de nummer één en twee op de lijst is het verschil 36 miljoen euro. Een kleiner verschil tussen de top 2 sinds 2021, maar nog altijd meer dan de individuele omzet van de nummers 7 tot en met 20.

Lijstjes en overzichten zijn een moment van terugkijken en reflectie over de afgelopen periode én geeft ruimte om de blik op de nabije toekomst te richten. Wat staat de komende periode te wachten op het gebied van customer service en customer experience? En op welke manier hoeft de sector de boot niet te missen? In ieder geval niet door op de handen te blijven zitten en lijdzaam afwachten wat er allemaal op je afkomt.

De wereld verandert immers razendsnel en daarmee fluctueert ook de klantbehoefte voortdurend. Bedrijven die niet goed luisteren naar klanten en zich niet of onvoldoende aanpassen, zullen met lege handen achterblijven.

Want als je doet wat je altijd deed, krijg je niet meer wat je altijd kreeg!

Kel Koenen

comments powered by Disqus