KLM breidt social service verder uit
KLM beantwoordt klantvragen vanaf nu ook in het Chinees via Sina Weibo en WeChat. Deze social media diensten zijn razend populair in het Aziatische land. In november 2013 hintte het luchtvaartbedrijf al met Sina Weibo aan de slag te willen gaan.
‘China is een belangrijke markt voor KLM’, licht Martijn van der Zee, senior vice president E-commerce van Air France KLM, toe. ‘Voor Chinese passagiers die naar Schiphol vliegen bieden we 135 bestemmingen wereldwijd. KLM wil graag aanwezig zijn op de social media platforms waar haar klanten zich bevinden. Door de aanvulling met Chinees kunnen wij onze klanten een nog betere service bieden.’
Dankzij deze uitbreiding kan het social service team van KLM inmiddels klantvragen beantwoorden in elf verschillende talen. Naast Nederlands zijn dat Engels, Duits, Spaans, Portugees, Italiaans, Frans, Noors, Russisch, Japans en Chinees. De komende periode zal de talenkennis nog verder worden uitgebreid.