Thomas Cook stopt samenwerking met ICS

Thomas Cook stopt samenwerking met ICS
  • 30 maart 2015
  • Redactie

Thomas Cook Nederland heeft besloten, na een prettige samenwerking van drie jaar met ICS, het contract niet te verlengen. De vernieuwde distributiestrategie van de reisorganisatie is gebaseerd op een verdere ontwikkeling van het eigen verkoopkanaal en versteviging van de samenwerking met retailpartners. Met ingang van 11 november 2015 zal het voor ICS cardhouders niet meer mogelijk zijn om 8 procent korting te ontvangen op de producten van Neckermann en Vrij Uit.

‘In de huidige tijd is de digitale verandering een constante factor en moet je als reisorganisatie ook zelf in beweging blijven,’ zegt Carola Hoekstra, managing director Thomas Cook Nederland.
‘Klanten gebruiken verschillende kanalen en apparaten om hun vakantie te regelen. Ze verwachten te worden geïnspireerd op een leuke manier en gemakkelijk te kunnen boeken op de manier die zij willen en wanneer zij dat willen. In deze dynamische omgeving moeten we onze dienstverlening continu blijven verbeteren.’  

Customer journey
De reisconsument krijgt dagelijks meerdere prikkels via diverse communicatiekanalen. Voor Thomas Cook is het de uitdaging om de aandacht van de consument vast te houden. Hoekstra vervolgt: ‘We proberen daarom zoveel mogelijk zaken te integreren om de klant een zo consistent mogelijke merkervaring te bieden. Gedurende de customer journey is het zaak de klant te (her)kennen en hem vervolgens persoonlijke en inspirerende informatie en producten bij alle touchpoints te bieden. Onze focus voor het komende jaar ligt dan ook op het verbeteren van onze omnichannelstrategie, zodat we de huidige klant die 24/7 online is, via smartphone, tablet en smartwatch op zijn social-mediakanalen maar ook via e-mail en diverse apps kunnen inspireren en vasthouden. Om relevant te zijn en te blijven voor de consument van nu, is dag en nacht bereikbaarheid via webcare een must. De klant wil gehoord worden en wil zijn emotionele en rationele wensen kunnen uiten. Als reisorganisatie moet je daarop inspelen door "always on" te zijn.’

Nieuwe focus
De nieuwe focus van Thomas Cook komt volgens Hoekstra het beste tot zijn recht binnen de eigen verkoopkanalen en bij de verkoop via geselecteerde retailpartners waarmee een goed samenwerkingsverband is gesloten. Daarnaast is Thomas Cook gebaat bij een goede relatie met de retailpartners die door de deal met ICS niet voldoende gewaarborgd kon worden. ‘Middels deze vernieuwde distributiestrategie zijn we ervan overtuigd dat we de klanttevredenheid, klantloyaliteit en klantwaarde kunnen verhogen’, aldus Hoekstra.

Over Thomas Cook Nederland
Thomas Cook Nederland is een van de grootste reisorganisaties in Nederland. Tot de organisatie behoren de touroperators Neckermann en Vrij Uit. Jaarlijks verzorgt Thomas Cook Nederland voor ruim 1 miljoen Nederlanders de vakantie.

comments powered by Disqus