CX Company lanceert customer engagementplatform DigitalCX
Selfservice Company en Webcare Company gaan vandaag op in CX Company. De fusie gaat gepaard met de lancering van DigitalCX, een nieuw platform voor digitaal klantcontact.
De clouddienst stelt organisaties in staat om klanten op een persoonlijke en relevante wijze van informatie te voorzien. Doordat data in context wordt geplaatst krijgt de klant op het juiste moment via elk gewenst device passende, persoonlijke informatie. Dirk Jan Dokman, ceo van CX Company: ‘Persoonlijke service in een digitale wereld is de heilige graal die veel organisaties nastreven. Moderne consumenten willen makkelijk digitaal kunnen communiceren met bedrijven en organisaties. Door DigitalCX krijgen ze op maat gesneden informatie en geen standaard antwoorden.’
Context
Volgens de ontwikkelaar zelf is dit het eerste customer engagement platform dat het mogelijk maakt om content uit kennisbanken bepaalde context mee te geven. Zodoende krijgt een passagier die businessclass reist bijvoorbeeld een ander antwoord op de vraag hoeveel bagage hij mag meenemen dan iemand die economyclass reist. En als een passagier zich in New York bevindt, krijgt hij een ander antwoord over het inchecken dan wanneer hij in Nederland is. ‘De context bepaalt welke informatie de klant krijgt. Als een verzekerde probeert op te zoeken op hoeveel behandelingen fysiotherapie hij nog recht heeft, kan DigitalCX het juiste antwoord geven voor die persoon’, vult Dokman aan.
Fusie
CX Company is gecreëerd vanuit twee bedrijven: het in 2005 opgerichte Selfservice Company, aanbieder van selfserviceoplossingen voor online kanalen, en het in 2009 opgerichte Webcarecompany, dat zich focust op social media als engagementkanaal. Deze fusie speelt in op de trend dat steeds meer bedrijven hun online klantcontactoperaties bundelen. CX Company is internationaal actief in dertig landen.
- fusie
- Webcare Company
- CX Company
- customer engagement platform
- Selfservice Company
- Dirk Jan Dokman
- DigitalCX