Parkmobile Nederland en 9292 gaan ook appen
WhatsApp is vanaf vandaag het jongste klantenservicekanaal van Parkmobile Nederland. Het bedrijf beweert in haar branche, te weten mobiele parkeerbetalingen, de eerste te zijn die deze service biedt. Ook reisinformatiespecialist 9292 gelooft in deze vorm van klantcontact.
‘In eerste instantie is het een proef, maar we verwachten onze klanten hier een groot plezier mee te doen’, stelt Allard Hansma, marketingmanager bij Parkmobile. Hij vindt deze stap niet meer dan logisch. ‘Juist bij ons product is het handig dat je klanten bijvoorbeeld een locatie of screenshot met je kunnen delen.’
Naast WhatsApp kunnen Parkmobile-klanten per telefoon, e-mail, Twitter en Facebook vragen stellen over de parkeerapp en dienstverlening van de onderneming. Parkmobile is louter tijdens kantooruren bereikbaar via dit nieuwe contactmiddel.
9292
Na een succesvolle pilot heeft reisinformatiespecialist besloten om definitief verder te gaan met WhatsApp als nieuw servicekanaal. Het platform beantwoordt vragen op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 uur. 'We merken dat reizigers het niet altijd prettig vinden om hun vragen en opmerkingen ‘door de hele wereld’ te laten meelezen', zegt Stefan Hulman, algemeen directeur van 9292. 'WhatsApp heeft naar ons idee dan ook veel potentie als servicekanaal.' Reisadviezen worden niet gegeven via dit klantcontactkanaal. 'Om goede reisadviezen op maat te kunnen geven is veel specialistische kennis nodig. Daarvoor hebben we ons contactcenter. WhatsApp leent zich volgens ons echter prima voor consumentenservice', besluit Hulman. Appen kan naar: 06-28929292.