Alphabet, Binck en Philips in running voor Gouden Oor Award
Leasebedrijf Alphabet, beleggersbank Binck en elektronicaconcern Philips maken kans om te worden uitgeroepen tot meest klantgevoelige organisatie van Nederland. Donderdag 15 oktober maakt Stichting Gouden Oor de winnaar van dit jaar bekend.
De vierkoppige jury baseert deze nominatie op basis van een beoordeling van alle ingezonden cases, plus site visits bij de verschillende partijen. Half oktober presenteren de genomineerden in kasteel De Vanenburg te Putten hun best practices, waarna de jury de winnaar vaststelt. De toetsingskaders die worden gehanteerd bij deze uitverkiezing zijn gebaseerd op de Gouden Oor Standaard en op de Europese Service Excellence richtlijn (CEN/TS 16680).
Kanshebbers
Stichting Gouden Oor licht de huidige selectie kort toe:
Alphabet laat zien hoe door middel van een NPS-totaalproject de stem van de klant in alle geledingen van de organisatie structureel doorklinkt.
Binck toont aan hoe het leidmotief 'service' hen door een moeilijke periode hielp door klanten nog beter te begrijpen en op basis daarvan oplossingen te implementeren die structurele klantwinst opleveren.
Philips demonstreert hoe zij vanuit een Consumer Care perspectief de functionele silo’s heeft doorbroken door het opzetten van een multidisciplinair Voice of the Consumer team dat de stem van de klant consequent en doorlopend integreert in de gehele productlevenscyclus.
Eerder sleepten MCB Nederland (2007), ABN Amro (2009), Robeco (2011), Essent en KLM (2012) en Eneco (2013) deze klantgerichtheidsprijs in de wacht. In 2014 is geen Gouden Oor Award uitgereikt.
- genomineerden
- Voice of the Customer
- Alphabet
- luisteren
- Gouden Oor Award
- Binck
- Philips
- klantenfeedback