MyHomeServices flirt met Media Markt
De Eindhovense start-up MyHomeServices is doorgedrongen tot het nieuwe Europese start-up programma van Media Markt, Media-Saturn Spacelab. In totaal kregen 14 bedrijven onlangs de kans om in München hun bedrijfsplan aan de directie van Media-Saturn te presenteren. Hieruit zijn vier partijen geselecteerd om het idee verder uit te werken, waaronder MyHomeServices.
Onder begeleiding van mentoren gaat het bedrijf de dienstverlening uitrollen. Eerst in Nederland en Duitsland, om hier verder vorm aan geven. Daarna volgt de rest van Europa.
Klant heeft regie
Kort gezegd brengt MyHomeServices, dat twee jaar terug door Geert Berkvens is opgericht, orde in de chaos van contracten, handleidingen, bonnetjes en garantiebewijzen. Gebruik maken van deze gratis dienst kan zowel online als per mobiele app. Dus stel je vaatwasser geeft storingcode F11, dan selecteer je online het type vaatwasser, je voert de code ‘F11’ in en aansluitend is direct het stukje tekst geselecteerd met de instructies om het probleem – in dit geval het filter – op te kunnen lossen. De uitleg is in het Nederlands, mét plaatjes en video’s.
Naast het virtueel clusteren van handleidingen en garantiebewijzen van apparaten, maakt de Eindhovense start-up voor consumenten een overzicht van telecomabonnementen, energiecontracten en verzekeringspolissen. Het bedrijf houdt alle informatie bij, van de aankoop tot het einde van de looptijd van een overeenkomst. Maar, benadrukt Berkvens in het Eindhovens Dagblad met het oog op de privacy: 'Het gaat om bestaande informatie. Die genereren we, waarna we structuur aanbrengen. Data blijft eigendom van de klant, die houdt daarover de regie.'
- Geert Berkvens
- Media Markt
- klantcontact voorkomen
- documenten bundelen
- MyHomeServices
- digitale handleiding
- dienstverlening
- klantinstructies