YoungCapital verkent Duitsland
Recruitmentbureau YoungCapital zet dit jaar sterk in op expansie in binnen- en buitenland. In januari opende het bedrijf een nieuwe locatie in Amsterdam-Noord en spoedig volgen vestigingen in Apeldoorn, Nijmegen en Roermond. In Duitsland opende YoungCaptal haar eerste kantoor in Keulen, terwijl locaties in Hamburg, München en Berlijn in aantocht zijn.
‘Wij groeien al jaren sterker dan de markt’, zegt Ineke Kooistra, ceo van YoungCapital. ‘Met nieuwe kantoren in zowel binnen- als buitenland kunnen we steeds meer jong talent laten instromen op de arbeidsmarkt. Jong talent brengt een frisse blik mee die heel waardevol is voor organisaties. Met het openen van de nieuwe vestigingen jagen we de vernieuwing in de lokale markt flink aan. Dat blijft ook in 2016 nodig, en niet alleen in Nederland; we zijn er klaar voor om onze internationale activiteiten uit te breiden met staffing en sourcing.’
Duitsland
Karin van der Gragt, managing director van YoungCapital Deutschland GmbH, is kartrekker in Duitsland: ‘Via het Duitse jobboard van StudentJob International hebben we sinds 2008 al een flinke database in Duitsland op kunnen bouwen. Met het openen van een fysieke vestiging kunnen we ter plekke kandidaten gaan selecteren. Wij geloven dat de Duitse arbeidsmarkt klaar is voor vernieuwing’, stelt zij. YoungCapital is in zeven andere Europese landen actief met jobboards, waar zo’n 4 miljoen internationale werkzoekenden zich inmiddels hebben ingeschreven.
Omzetgroei
Met een omzet van € 127,5 miljoen was 2015 een succesvol jaar voor YoungCapital: een stijging van 28% ten opzichte van het jaar daarvoor. Het recruitmentbureau hielp ruim 24.000 jongeren aan een baan in 2015. ‘In 2013 en 2014 hebben we keihard gewerkt aan het verbeteren van onze bedrijfsprocessen en organisatiestructuur, omzet was minder belangrijk in deze periode’, aldus Kooistra. ‘Dankzij de solide basis die toen gelegd is, konden we afgelopen jaar onze doelen flink naar boven bijstellen. In 2016 gaan we op diezelfde voet verder: wij willen ruim veertig procent groeien.’
Opvallend afgelopen jaar was onder meer de introductie van een virtual reality recruitmentvideo. Dit jaar ligt de focus van YoungCapital op de mobiele strategie en apps. ‘De komst van app indexing, waardoor de inhoud van apps wordt meegenomen in de zoekmachineresultaten, zorgt ervoor dat apps nog veel belangrijker worden. Dat biedt voor ons nieuwe mogelijkheden. We willen hierop inspelen met meerdere mobiele apps, zodat we ons bereik nog verder kunnen vergroten’, licht Kooistra toe.
- recruitment
- Duitse markt betreden
- omzetgroei
- Ineke Kooistra
- virtual reality recruitmentvideo
- YoungCapital