KLM-klanten kunnen inchecken via Facebook Messenger
KLM-passagiers kunnen vanaf vandaag wereldwijd hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Facebook Messenger. KLM is naar eigen zeggen ‘de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld’ die deze service aanbiedt.
Deze service is de nieuwste uitbreiding van Messenger for Business, zoals vorig jaar aangekondigd door Facebook. ‘De nieuwe Messenger-dienst is een perfecte aanvulling op KLM’s sociale strategie’, meent Pieter Elbers, president-directeur van de luchtvaartmaatschappij. ‘Wij geloven dat we dicht bij onze klanten moeten staan, en daarom passen Messenger en KLM goed bij elkaar. Onze klanten delen graag informatie met ons via een persoonlijker platform zoals Messenger. Vorig jaar hebben we de Messenger-knop op onze Facebook-pagina geactiveerd, zodat klanten nóg sneller contact met ons konden opnemen via privéberichten. Het aantal aanvragen nam toe met 40%, wat aangeeft dat onze klanten dit type communicatie waarderen. Nu brengen we onze klantenservice naar een volgend niveau, door klanten de optie te geven alle relevante vluchtdocumenten en -informatie in één enkel Messenger-overzicht te ontvangen.’
Ook David Marcus, vice-president van Facebook Messaging Products, is enthousiast. ‘Messenger is hét social kanaal om met personen en in toenemende mate ondernemingen die men belangrijk vindt te praten. We vinden het fantastisch dat KLM de eerste luchtvaartmaatschappij is die toetreedt tot het groeiende Messenger-platform. Nu hebben klanten van KLM toegang tot snelle, relevante gesprekken over hun vluchten dankzij het gemak van de chat app Messenger die ze goed kennen en graag gebruiken.’