Hackaton voor serviceverbeteringen
Tempo-Team hield onlangs in samenwerking met Capitola een hackaton ter verbetering van de online dienstverlening. Zestig jonge programmeurs en designers, verdeeld over 17 teams, namen deel aan ‘Take-Over’.
Initiatiefnemer Thijl Klerkx adviseert om mensen de ruimte te geven om zelf met (verbeter)suggesties te komen. ‘Mijn ervaring met hackathons is dat hackers regelmatig met voorstellen komen waar organisaties op voorhand niet over hebben nagedacht. Dat lukt met deze opzet het beste.’
Helpdeskchat
De diverse teams werkten letterlijk 24 uur door op het hoofdkantoor van de uitzendspecialist. Het winnende team bedacht de Tempo-Team Chat met Jet: een virtuele helpdeskchat waar klanten 24/7 antwoorden kunnen krijgen op al hun vragen. 'Met name de uitwerking van de Artificial Intelligence van de chatbot was erg goed gedaan. Ook zag het design er erg goed uit en was er goed nagedacht over interactie en user interface’, stelde Dominique Hermans, directeur Tempo-Team, vast.
Behalve een reis naar Sillicon Valley hielden de winnaars het aanbod van een baan bij Tempo-Team over aan de hackaton.
- hackaton
- online dienstverlening
- Tempo-Team
- chat
- Take-Over
- serviceverbetering
- uitzendspecialist
- virtuele helpdesk