Webhelp koopt GoExcellent
Webhelp Group neemt GoExcellent, contactcenterspecialist in Zweden, Finland, Noorwegen en Denemarken, over. Met deze acquisitie zet de expert in CRM-oplossingen en -diensten zijn eerste grote stap in Scandinavië.
Verdeeld over de Nordics beschikt GoExcellent, dat zich specialiseert in de sectoren technologie, media en telecom, over negen klantcontactcenters met in totaal 1.700 werknemers. Met deze overname, die naar verwachting in augustus wordt afgerond, kan Webhelp klanten ‘customer experiences bieden in vier nieuwe talen’.
Business process outsourcing
Gert-Jan Morsink, ceo Webhelp Nederland en RvB-lid van de Webhelp Groep, is zeer verheugd met de actuele acquisitie. ‘GoExcellent is het leidende bedrijf voor customer experience in Scandinavië. De goede reputatie van GoExcellent in combinatie met onze expertise om geweldige klantervaringen te leveren, zal ons nieuwe kansen bieden om ons bereik te vergroten en naadloze kwaliteitservaring te bieden over de grenzen. Met deze overname versterken we onze positie en toewijding om een wereldwijde BPO-speler te worden.’ Terje Andreassen, ceo van GoExcellent, is eensgezind. ‘Ondersteund door Webhelps innovatie, kracht en internationale inzichten naar consumenten zal de positie van GoExcellent in Scandinavië verder versterken.’
Afgelopen herfst maakte de klantcontactspecialist bekend bedrijven in Turkije en Zwitserland te hebben overgenomen. Met deze jongste uitbreiding groeit de groep naar 90 centra, verspreid over 27 landen, met meer dan 35.000 medewerkers. De verwachte omzet voor 2016 wordt geschat op $ 1 miljard.
- contactcenterspecialist
- Scandinavische markt
- GoExcellent
- BPO
- overname
- strategie
- Webhelp
- Nordics
- klantervaring