Emirates beste vliegtuigmaatschappij 2016
Emirates is bij de uitreiking van de Skytrax World Airline Awards 2016 uitgeroepen tot ’s werelds beste vliegtuigmaatschappij. Sinds de introductie van deze awards 15 jaar geleden won Emirates vier keer de hoogst mogelijke onderscheiding.
‘Deze vierde World’s Best Airline-titel voor Emirates is een fantastische prestatie en laat zien hoe populair de luchtvaartmaatschappij is’, stelt Skytrax-ceo Edward Plaisted. ‘Het is niet makkelijk om alle klanten tevreden te houden vanuit zo’n brede en diverse klantenkring, maar Emirates blijft feedback inwinnen, zowel voor- als achterin het vliegtuig, over product en service.’ Naast de titel ‘Beste vliegtuigmaatschappij ter wereld’ won Emirates ook de awards voor ‘World’s Best Inflight Entertainment’ en ‘Best Airline in the Middle East’.
Customer experience
Sir Tim Clark, ceo van Emirates Airline, over het ‘geheim’ van deze winst: ‘Bij Emirates staan onze klanten centraal, we werken hard om hen de best mogelijke ervaring te geven, elke keer als zij in contact komen met Emirates, iedere dag en over de hele wereld. We investeren constant in ons product en onze service, zowel op de grond als in de lucht. We luisteren aandachtig naar onze klanten en we blijven onszelf uitdagen om de verwachtingen te overtreffen. Het feit dat deze awards zijn gebaseerd op directe feedback van passagiers geeft voldoening en prachtige erkenning voor al het harde werk dat is gestoken in het creëren van de Emirates-ervaring.’
Ranking
Vorig jaar steeg Qatar Airways nog tot grote hoogte door de hoofdprijs weg te kapen. Die luchtvaartmaatschappij moet het dit jaar met de tweede plek doen. ‘De vliegmaatschappijen uit het Midden-Oosten blijven domineren’, stelt Plaisted dan ook vast. Op de derde plaats wereldwijd staat Singapore Airlines. Lufthansa mag zich op haar beurt de beste vliegtuigmaatschappij van Europa noemen. KLM bezet de 24e plaats en is daarmee de enige Nederlandse maatschappij in de top 100.
De World’s Best Airline Awards van Skytrax zijn gebaseerd op een grootschalig passagierstevredenheidsonderzoek. De prijzen die dit jaar zijn uitgereikt zijn gebaseerd op 19,2 miljoen ingevulde vragenlijsten over 280 luchtvaartmaatschappijen van klanten uit meer dan 104 verschillende landen. De enquête meet kwaliteitsnormen van de 41 belangrijkste indicatoren van de producten en diensten in de luchtvaartindustrie.
- awards
- passagierstevredenheid
- beste vliegtuigmaatschappij
- klantfeedback
- customer experience
- klant centraal
- Emirates
- klantervaring
- service
- Skytrax