Gemeente Den Haag adopteert WhatsApp
Gemeente Den Haag gaat, na een succesvolle pilot, WhatsApp definitief inzetten voor de communicatie met inwoners en bezoekers. ‘Zo kunnen we meer mensen helpen’, legt procesmanager Luuk Sonnen uit.
In samenwerking met Livecom, aanbieder van online klantenservicesoftware, deed de Zuid-Hollandse gemeente onderzoek naar de belangstelling onder de Haagse bevolking om de overheidsinstelling te kunnen benaderen via WhatsApp. Dit resulteerde in zeer positieve reacties van medewerkers en gebruikers en om die reden is gekozen voor een permanente inzet van dit klantcontactkanaal.
Voor het contact met burgers maakt de gemeente Den Haag al jaren gebruik van chatfuncties in de klantcontactomgeving van Livecom. Tegen de verwachting van de gemeente in bleef het chatverkeer nagenoeg gelijk en er is met WhatsApp dus een volledig nieuw klantcontactkanaal ontstaan. ‘Zo kan de gemeente meer mensen helpen’, aldus procesmanager Luuk Sonnen van de gemeente Den Haag. ‘WhatsApp als dienstverleningskanaal staat in onze visie voor aansluiting bij de tijdgeest, een hechte relatie met burgers en een snelle, duidelijke en makkelijke dienstverlening. De inwoners van onze stad waarderen dit.’
- communicatiemiddel
- Livecom
- dienstverlening
- klantcontactkanaal
- contact met burgers
- succesvolle pilot
- chat
- klantenservicesoftware