VanHaren laat robot klanten welkom heten
VanHaren zette afgelopen week Pepper in om klanten te verwelkomen. De humanoïde robot van Japanse makelij werd ingezet bij de ingang van de vestiging van de schoenenretailer in de Amsterdamse Kalverstraat.
Doel van deze pilot is een verdere verhoging van de klantbeleving, aldus Krein Brons, ceo vanHaren. 'Retail en technologie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wij volgen deze technologische ontwikkelingen nauwlettend en zien deze test als samenwerking waarbij we elkaar versterken.' Op zijn Facebook-pagina schrijft Iretail.solutions, 'verhuurder' van de door Softbank ontwikkelde Pepper, dat het voor het eerst is dat een retailer uit de Benelux met Pepper experimenteert. Middels de Amsterdamse proef kon het bedrijf meteen de reacties van het publiek toetsen.
Onder anderen rederij Costa Cruise en Pizza Hut hebben de humanoïde robot eveneens al ontdekt.
- Pepper
- vanHaren
- Iretail.solutions
- hospitality Kalverstraat Amsterdam
- welkom heten
- debuut in de Benelux
- humanoïde robot
- klantcontact