Chatpilot Albert Heijn voor medicijnvragen
Albert Heijn is in drie vestigingen de proef ‘Drogist op afstand’ gestart. Klanten die voor het schap staan met zogeheten zelfzorgmedicijnen* kunnen via een chat- of videoverbinding vragen stellen aan een ondersteunende AH-drogist. Die bevoegde deskundige zit fysiek in het customer contact center op het hoofdkantoor en beantwoordt vandaar uit de binnenkomende vragen.
Shopper Marketing bericht dat consumenten aan de hand van een tablet in het geneesmiddelenschap de keuze hebben uit een chat- of videoverbinding. In laatstgenoemde situatie verschijnt de bevoegde drogist in beeld op het scherm. De telefoon is er om een klant op een discrete wijze zijn vraag te laten stellen aan de drogist, zonder dat het antwoord luid klinkt via de speakers van de tablet. Vragen kunnen eveneens worden gesteld in een chatsessie met behulp van een toetsenbord op de tablet.
Voor de pilot selecteerde de Zaanse grootgrutter drie XL-winkels, te weten in Zaandam, Leiden en Tilburg.
* Zelfzorgmedicijnen zijn geneesmiddelen die zonder recept verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld paracetamol, hoestdranken, neusdruppels en aspirine.
- (video)chat
- pilot
- customer contact center
- Albert Heijn
- communicatie
- Drogist op afstand
- advies
- zelfzorgmedicijnen