Dieren-empathisten gezocht voor customer service
Amerikaanse online retailer Chewy zoekt vierhonderd nieuwe werknemers om hun nieuwe 24-uurs klantenservice te versterken. De medewerkers worden aangemoedigd om met klanten te praten en hen en hun huisdieren te leren kennen.
‘Klanten houden van praten en houden ervan om over hun huisdieren te praten’, aldus Kelli Durkin, manager van Chewy’s klantenservice. De medewerkers brengen volgens Durkin ‘een jeugdige, innovatieve energie die inspirerend en motiverend is’. Het bedrijf wil mensen inhuren die vriendelijk, doelgericht en competitief zijn: ‘We kunnen je de rest leren’. Daarnaast mogen huisdieren met hun eigenaar mee naar het werk, afhankelijk van de grootte van het gezelschapsdier.
Customer engagement
‘Een klus van een customer service agent is een geweldige manier om je voet tussen de deur te krijgen bij een bedrijf dat van binnenuit wil promoten.’ Goede klantenservice is een belangrijke spil in het bedrijf, legt Durkin uit. Chewy-CEO Ryan Cohen voegt daaraan dat de klantenservice de reden is voor het succes van de retailer. In 2011, bij de oprichting van Chewy, vertelde Cohen dat het bedrijf werkt aan levenslange relaties met eigenaren van gezelschapsdieren. Zodra een medewerker ontdekt dat het huisdier van een klant is overleden, stuurt het bedrijf bijvoorbeeld bloemen.
- huisdieren
- Chewy
- klantenservice
- customer experience
- CX
- gezelschapsdieren
- customer enagement
- online retailer