Deel overheidsdienstverlening naar Webhelp
Webhelp Nederland voert vanaf begin 2019 alle publieksvoorlichting voor de overheid uit. De klantcontactspecialist moet de communicatie met publiek en professionals vanuit de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) professionaliseren.
Middels een aanbesteding koos DPC bewust voor Webhelp, wegens diens ervaring in de dienstverlening voor de Rijksoverheid. Vanaf 1 februari 2019 gaat het facilitair contactcenter publieksvoorlichting uitvoeren via de contactkanalen telefonie, e-mail, Twitter en WhatsApp.
Burger first
Mensen moeten de overheid eenvoudig kunnen bereiken op de momenten en via de kanalen van hun eigen voorkeur, stelt DPC-directeur Erik den Hoedt. ‘We waren op zoek naar een partner die het belang van de burger te allen tijde vooropstelt. We zijn ervan overtuigd in Webhelp een professionele en vernieuwende partner te hebben gevonden.’ Ronald van Schijndel, ceo Webhelp, vult aan dat het bedrijf sinds 2012 een team heeft opgesteld voor de dienstverlening voor de overheid. ‘Dit team ervaart dagelijks dat wij als burgers allemaal graag zelf bepalen hoe en wanneer we contact zoeken met de Rijksoverheid.’
- CX
- DPC
- Webhelp
- customer journey mapping
- Dienst Publiek en Communicatie
- burgergericht
- publieksvoorlichting