ReviewFirst #53 - 'Disruptive Selling' van Patrick Maes
In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Sjoerd Buitinga, oprichter/eigenaar KlantKennen, beveelt 'Disruptive Selling' aan.
'De auteur legt in dit boek doeltreffend uit hoe ‘effectieve marketing & sales’ snel veranderd (mede) door de technologische (marketing) ontwikkelingen. Hij toont praktisch aan hoe data organisaties kunnen helpen om de individuele klantbehoeften nog centraler te stellen. Maes ziet marketing & sales terecht niet als een ‘afdeling’, maar als een mindset.
Een eye-opener was dat ik me (wederom) realiseerde dat nog veel organisaties verzuimen een ‘relatie’ aan te gaan met hun prospects, alvorens er een commercieel aanbod gedaan wordt. Je vroeg je partner bij kennismaking toch ook niet meteen ten huwelijk? Treffend vind ik ook de quote ‘De doelstelling is de klant mentaal zover te brengen dat hij zijn eigen verkoper wordt. En u zijn salesmanager.’
Maes spreekt over de paradox van disruptive selling: lagere kosten, betere resultaten en meer tevreden klanten. Zijn boek heeft mij geholpen om de paradox te begrijpen, te omarmen en te gebruiken. En geloof me: hij heeft gelijk. De wereld verandert snel; disruptieve businessmodellen vliegen ons om de oren. De inhoud van dit boek helpt je in je visievorming hoe marktleider te worden, zijn en blijven.'
Invitatie
Heb jij onlangs een inspirerend managementboek gelezen en wil je dit delen? Mail dan naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier de aanbeveling van klantcontactmanager Els Dhaeze, Customer Excellence Architect bij PITopia.
- marketing & sales
- klantbehoefte
- klantrelatie
- Sjoerd Buitinga
- ReviewFirst
- Patrick Maes
- KlantKennen
- Disruptive Selling