Delta opent biometrische deuren
Delta Air Lines voegt gezichtsherkenningssoftware toe aan het gehele incheckproces. De volledig biometrische terminal in thuisbasis Atlanta is volgens Delta de eerste in de Verenigde Staten.
‘Met de lancering van de eerste biometrische terminal in de VS - op de drukste luchthaven ter wereld - brengen we de toekomst van vliegen naar klanten over de hele wereld.' Dankzij de software kunnen internationale reizigers met enkel hun gezicht van ‘stoep tot gate’ het proces door. Het proces is volledig optioneel, zegt Delta. ‘Als klanten niet willen meedoen, kunnen ze gebruikmaken van de traditionele procedure.’
CX-boost
De biometrische updates hebben als doel de reis te vergemakkelijken en daarmee te voldoen aan klantverwachtingen. ‘Klanten hebben de verwachting dat de ervaring tijdens hun reis gemakkelijk en naadloos verloopt. Dat is precies wat we nastreven door deze technologie op contactpunten op luchthavens te lanceren’, aldus Gil West (Delta’s COO).
Overal toegang
Nadat klanten hun paspoortgegevens hebben ingevoerd bij het online inchecken, kunnen ze fysiek inchecken bij een geautomatiseerde kiosk op de luchthaven. Dezelfde optie krijgen klanten bij de balie in de lobby, bij de douane of bij het betreden van het vliegtuig. Vorig jaar introduceerde de luchtvaartmaatschappij het afgeven van bagage via gezichtsherkenning.
De updates worden volgens Delta nog in 2018 uitgerold. Ook reizigers van intercontinentale reizen van partnermaatschappijen Aeromexico, Air France-KLM en Virgin Atlantic kunnen van de optie gebruikmaken.
- CX
- klantreis
- klantervaring
- customer journey
- customer experience
- gezichtsherkenning
- tech
- klantinteractie
- Delta