Airtel integreert Google Assistant in zijn klantenservice
De grootste telecomleverancier van India, Airtel, heeft Google Assistant geïntegreerd in zijn digitale klantenservice. Het bedrijf zegt de klantenservice-ervaring te willen vereenvoudigen door klanten op deze manier direct antwoord te geven op veelvoorkomende vraagstukken.
‘Als onderdeel van onze digital transformatie journey is dit wederom een innovatie om onze klanten aan het roer te zetten. Nu de smartphone snel uitgroeit tot de norm voor iedere Indiër, zal deze integratie ervoor zorgen dat digital self-care een stuk interactiever wordt plus de klantbeleving verhogen’, verwacht Sarang Kanade, director Customer Experience & Retail bij Bharti Airtel.
In eerste instantie is de Google Assistant-feature enkel in het Engels beschikbaar, maar de telecomprovider belooft deze dienst voor meerdere regionale talen uit te rollen. Waar prepaidklanten via deze weg bijvoorbeeld kunnen vragen hoeveel data ze nog hebben en hun tegoed kunnen verhogen, kunnen postpaidgebruikers hun facturen en datagebruik checken middels de nieuwe voice-functionaliteit.