Starbucks schenkt express-service
Starbucks Coffee Company gaat samenwerken met Uber Eats Japan. De pilot, waarin klanten drank- en etenswaren thuis kunnen laten bezorgen, start vandaag in Tokio en in twee andere Japanse steden.
Het koffiebedrijf wil zich met deze stap extra focussen op de uitrol van digitale services, om naar eigen zeggen uiteindelijk de koffiebeleving te versterken en diepere klantenrelaties op te bouwen. Kevin Johnson, plaatsvervangend ceo van Starbucks: ‘De kracht van ons merk in Japan geeft me vertrouwen in ons vermogen om de klantervaring te verbeteren en de groei te stimuleren om ons merk verder te ontwikkelen.’ De multinational wil 'echte menselijke connectie in de winkels’ creëren.
Let’s go digital
Aanhakend op de digitale innovaties wil de koffiegigant in 2019 starten met een pilot van het Mobile Order & Pay-programma, waarmee klanten versnaperingen mobiel kunnen bestellen en betalen en in de winkel de wachtrij kunnen overslaan. Hiervoor gaat het bedrijf samenwerken met LINE Corporation, een digitale dienstverlener in Japan.
- CX
- serviceverlening
- Japan
- customer journey
- klantcontact
- customer service
- Uber Eats Japan
- Order & Pay
- klantinteractie
- Starbucks
- Uber