De Efteling = Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
De Efteling is vanavond tijdens The Customer Forum in Rotterdam uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2019. Het pretpark stoot tweevoudig winnaar Coolblue (tweede op de ranglijst) van de troon. Van der Valk eindigt op de derde plaats. Aansluitend maakte SAMR ook de acht branchewinnaars bekend.
Voor de twaalfde keer werd vanavond het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekendgemaakt tijdens The Customer Forum, het nieuwe evenement rondom klantgerichtheid, initiatief van CustomerFirst en SAMR.
Gerrit Piksen, manager Customer Intelligence bij SAMR, licht toe dat de lichte daling in klantvriendelijkheid van vorig jaar niet doorzette in 2019. ‘De gemiddelde score is dit jaar 7,41, een lichte stijging van 0,06 punt ten opzichte van 2018. Van de acht branches in het onderzoek, stijgen banken en leisure het meest. Beide branches scoren gemiddeld 0,2 punt hoger dan vorig jaar.’
Verzekeraar in de top-10
Verzekeraar DSW staat dit jaar op een knappe zesde plek. Volgens SAMR een unieke prestatie, niet eerder wist een verzekeraar de top-10 te bereiken. Ook een unicum: voor het eerst behoort geen enkele supermarkt bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland.
De top-10 van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is als volgt:
Branchewinnaars
In het jaarlijkse onderzoek zijn acht branches meegenomen. Hierbij is nadrukkelijk gelet op beschikbaarheid, beloftes nakomen, niet onnodig lastigvallen, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen en oprechte betrokkenheid bij de klant.
- Regiobank (bank)
- Qurrent (energie)
- De Efteling (leisure)
- HTM (openbaar vervoer)
- Coolblue (retail)
- PLUS (supermarkt)
- Simyo (telecom)
- DSW (verzekeraar)
- Coolblue
- branchewinnaars
- klantcontact
- awards
- Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland
- Van der Valk
- SAMR
- klantvriendelijkheid
- The Customer Forum
- SAMR Martkvinders
- Efteling