Biometrie vliegt de pan uit bij United
United Airlines wil een betere reizigerservaring en heeft hiertoe een investering gedaan in CLEAR, een bedrijf dat biometrische gegevens van reizigers vergelijkt. Onder meer thuishub O’Hare (Chicago) krijgt de komende maanden een technologische opknapbeurt.
‘Onze nieuwe samenwerking met CLEAR is een voorbeeld van hoe we altijd proberen de reizigerservaring te verbeteren; in dit geval door de beleving op de luchthaven eenvoudiger te maken voor klanten’, aldus United’s CX-VP, Lucas Bondar. Ook voordat de samenwerking officieel werd aangekondigd heeft United Airlines de technologie van CLEAR geïmplementeerd op andere hubs op Amerikaanse luchthavens: Denver, Los Angeles, San Francisco en Washington Dulles gingen Chicago O’Hare voor.
Wedloop van de naadloze reizigerservaring
CLEAR staat onder contract van de Amerikaanse regering en verzamelt biometrische gegevens – vingerafdrukken en irisscans – van reizigers om tot een eenvoudige check-in te komen op de luchthavens. Het bedrijf biedt de optie normaliter aan voor zo’n $200 dollar per jaar, maar United-reizigers met premium abonnementen krijgen het biometrische lidmaatschap voor nop. ‘De veilige en naadloze biometrische beveiligingsoptie van CLEAR zorgt voor een versnelde reiservaring die veel van onze frequente flyers al gebruiken en leuk vinden.’
In dit artikel wordt biometrie als trend geduid. ‘De hub met de beste reizigersbeleving zal winnen, waarbij biometrie een doorslaggevende rol kan spelen.’
- reizigerservaring
- vingerafdrukken
- investering
- luchtvaart
- United Airlines
- Amerika
- ervaring
- irisscan
- biometrie
- klantervaring
- CX
- customer experience