Freshworks opent deuren in Utrecht
Leverancier van customer engagement software, Freshworks, opende onlangs zijn Benelux-hoofdkantoor in Utrecht. Vanaf deze locatie, vlakbij Utrecht Centraal, wil het bedrijf e-commercebedrijven helpen de digitale klantervaring te verbeteren.
Freshworks verwierf vorig jaar (meer) bekendheid middels de geboorte van Freddy, de eerste met artificial intelligence ontwikkelde omnichannel bot. Inmiddels wil de leverancier verder groeien in Utrecht, wegens de centrale ligging. ‘Belangrijke criteria bij het selectieproces waren de beschikbaarheid van talent en de bereikbaarheid van de locatie’, aldus algemeen Benelux-directeur Raymond Hüner tegenover Computable.
Van Berlijn naar Utrecht
De softwareleverancier is zo’n 9 jaar geleden opgericht in India, waarna het hoofdkantoor verhuisde naar Amerika. Freshworks was al gevestigd in Berlijn, Londen en Parijs. ‘Wij werken al geruime tijd samen met OBI4wan en CYS en hebben recent een aantal nieuwe klanten opgetekend. Denk aan Leen Bakker. […] Het gaat om e-commercebedrijven waarbij de digitale klantervaring van belang is.’
- CRM
- digitale klantervaring
- Freshworks
- customer engagement
- omnichannel
- CX
- Utrecht
- chatbot
- bot
- e-commerce
- Leen Bakker