Zalando duikt dieper in AI

Zalando duikt dieper in AI
  • 14 oktober 2019
  • Redactie

De Duitse e-commercespeler Zalando kondigt de komst aan van een senior vice-president Data Science & Machine Learning. Dr. Ralf Herbrich vervult deze nieuwe functie vanaf 1 januari 2020. ‘Ralf wordt internationaal erkend als leider op het gebied van machine learning’, verklaart Jim Freeman (CTO bij Zalando) diens benoeming.

Voor zijn nieuwe werkgever gaat Herbrich ‘wetenschappelijk leiderschap leveren aan een breed scala van afdelingen en initiatieven die sterk afhankelijk zijn van onderzoeksmethoden, data science en machine learning om succesvol te zijn’. De toekomstige Zalando-kracht is enthousiast over de nieuwe uitdaging die hem te wachten staat: ‘Artificial intelligence raakt alle aspecten van het hedendaagse leven aan en stelt ons in staat om klantervaringen te transformeren, in het bijzonder in mode en lifestyle. Het is een spannende periode om aan te haken bij Zalando en deel uit te maken van de transformatie van dit platform met de toepassing van onder meer natural language processing en data science.’

AI voor beter klantbegrip
Herbrich rapporteert straks aan Freeman. Laatstgenoemde ziet alvast uit naar zijn komst: ‘We gaan door met de toepassing van artificial intelligence om mode beter te begrijpen, klanten te linken aan mode waar zij van houden en voor de optimalisatie van onze supply chain, waarbij de expertise van Ralf ons enorm gaat helpen om alles te halen uit ons sterke partnerschap met AWS.’ Herbrich was sinds maart 2013 managing director van het Amazon Development Center in Duitsland (met locaties in Berlijn, Dresden, Aken en Tübingen) en was voor diezelfde organisatie ook director of machine learning.

Foto: hoofdkantoor van Zalando in Berlijn




comments powered by Disqus