Google creëert duizenden CC-banen
De klantenserviceproblematiek van Google wordt in 2020 – naar eigen zeggen – opgelost. De techgigant verhelderde onlangs dat volgend jaar bijna vierduizend customer contactprojecten vrijkomen.
Diverse Amerikaanse nieuwsmedia stelden vorig jaar de klantenserviceproblemen van Google aan de kaak. Orders werden niet geleverd, klantproblemen bleven onopgelost en vragen aan het customer serviceteam werden niet beantwoord. Google begon in 2018 al met een servicepilot, waarin het bedrijf klantenservicemedewerkers in huis haalde.
Eigen vertegenworodigers
Inmiddels heeft het concern besloten alle contactcenterbanen intern in te vullen en belooft in totaal 4.800 customer operation-banen. Om hier invulling aan te geven, breidt Google de centers in India en de Filipijnen uit. Tevens komt er een nieuw Operations Center in Mississippi.
De nieuw aangewende medewerkers zijn volgens Google allemaal ‘eigen vertegenwoordigers’, die worden getraind oproepen te beantwoorden, problemen op te lossen en klanten om de dopen tot ambassadeurs.
- contactcenter
- customer operations
- customer contact
- werkgelegenheid
- pilot
- service agents
- klantenservice