Univé sleept tweede Gouden Oor Erkenning binnen
Stichting toetsing verzekeraars reikte dinsdag de Gouden Oor Erkenning uit aan Univé. De verzekeraar behaalde in 2016 al een erkenning van het eerste niveau, maar de Stv vond het tijd voor de Erkenningsniveau 2.
De verzekeraar scoort met name hoog op klantgemak en op de inzet van medewerkers. Het ‘luisteren naar klanten om in overeenstemming daarmee te handelen’ is volgens de Stichting toetsing verzekeraars dusdanig verbeterd dat de coöperatie op een volgend niveau presteert. Klantfeedback wordt op waarde geschat en Univé toont daadkracht op dit gebied: feedback wordt door het bedrijf als basis gezien voor verbetering. ‘Met de klachten en feedback van de leden wil Univé haar dienstverlening verbeteren en daardoor haar meerwaarde als ledenorganisatie blijven bewijzen’, klonk het commentaar.
Employee engagement
Etienne de Cooker, directeur Univé Schade, nam de erkenning met trots in ontvangst. Hij ziet in de conclusie van de Stv het beeld bevestigd dat de coöperatie bestaat uit betrokken medewerkers die openstaan voor feedback van klanten en zelfverbetering. ‘Dat geeft me het volste vertrouwen om in 2022, met aandacht voor de aanbevelingen voor verbeteringen uit het rapport, het derde en daarmee hoogste niveau van de Gouden Oor Erkenning te ambiëren.’
Univé’s klantenservicemanager Mariëlle Visscher gaf CustomerFirst tijdens een bezoek een kijkje in de keuken van het contactcenter. Het enthousiasme van de medewerkers ongeveinsd. Lees hier de Kloppend Hart-editie.
- CC
- medewerkersbetrokkenheid
- customer contact
- verbetering
- coöperatie
- Univé
- Stv
- employee engagement
- Gouden Oor Erkenning
- dienstverlening
- klantfeedback