Data is booming bij wehkamp
Webwarenhuis wehkamp ging onlangs een samenwerking aan met Databricks om alle beschikbare data in het bedrijf te beheren. Het grootste project dat momenteel loopt, is personalisatie. ‘Alles om het voor een klant makkelijker te maken om te winkelen.’
In een recent gepubliceerd interview vertellen lead data scientist Tom Mulder (wehkamp) en engineer director Pieter Senster (Databricks), dat de partijen een jaar geleden een partnerschap hebben gesloten. ‘Iedereen binnen de organisatie heeft nu de mogelijkheid om met data te werken’, aldus een trotse Mulder. De data die afkomstig is van bezoekers én producten, worden nu gestroomlijnd. Databricks zorgt op zijn beurt voor workshops en het intern mensen opleiden om data breder te kunnen inzetten. Zodoende klinkt de strategie door in het hele bedrijf.
Op maat
Het personalisatieproject binnen wehkamp loopt ook via Databricks. Aan het klikgedrag van een klant worden er aanbevolen producten op de homepage gezet. ‘Dingen die normaal wellicht helemaal naar achteren schuiven in de zoekresultaten, worden nu misschien wel bovenaan getoond.’
Via onze collegatitel:
- data
- personalisatieproject
- bezoekersdata
- personalisatie
- Twinkle
- Databricks
- klikgedrag
- klantdata
- wehkamp
- medewerkersgericht
- interne klant