Online shoppen in de lift
Door de coronacrisis doen steeds meer consumenten aankopen bij webshops. Shoppers wijken hierbij af van hun favoriete merken en winkels: ook van nieuwe online diensten wordt gebruikgemaakt.
70% van de consumenten zegt klant te zullen blijven bij het (nieuwe) merk waar ze tijdens de coronacrisis een aankoop hebben gedaan, zowel online als offline. Dat valt op te maken uit recent verschenen onderzoek van Criteo, die onderzoek deed naar online en offline klantloyaliteit. Hiertoe ondervroeg het advertentieplatform zo'n 13.500 consumenten uit 12 landen.
'Door nu te investeren in marketing, vergroot je je kans om nieuwe klanten te werven die zeer waarschijnlijk bij je terug blijven komen, of je nu een winkelier bent of een restaurant dat thuisbezorgt.’ De meeste respondenten bleven trouw aan favoriete of bekende winkels en merken, maar 1 op de 4 klanten ontdekte ook nieuwe winkels. Onder jongeren was dit meer dan de helft.
Fysieke shopervaring
Ondanks de toename van het online winkelen zegt 48% van de participanten de fysieke winkel wel te missen. 47% van hen geeft aan weer offline te willen winkelen, zodra het leven weer ‘normaal’ wordt. Het fysieke winkelen is nog niet op zijn retour: tweederde van de jongeren is bereid meer te betalen voor een positieve offline winkelervaring.
- klantloyaliteit
- klantbeleving
- customer experience
- het nieuwe normaal
- online
- webshop
- coronacrisis
- nieuwe diensten
- offline klantervaring
- offline
- omnichannel
- shopervaring
- online shoppen
- marketing