AH stunt met kassaloze experiences
Albert Heijn experimenteert met de nieuwe kassaloze mogelijkheden. Aanstaande dinsdag gaat de proef van start in een filiaal in Delft. De nieuwe techniek draait voorlopig alleen mee op de achtergrond en is ter lering bedoeld. De supermarkt: ‘In deze eerste testfase plaatsen we een camera en weegschaal op één ‘Scan & Go’-meubel. Op de achtergrond leren wij ondertussen de algoritmes.’
De supermarkt benadrukt dat klanten zich geen zorgen hoeven te maken over dat ze worden gefilmd. ‘Je komt niet in beeld. De camera is gericht op je boodschappenmandje .’
Kassaloos winkelen in trek
De techniek die Albert Heijn gebruikt is niets nieuws onder de zon. Eerder dit jaar kwam Amazon met een initiatief waarbij de boodschappen van de klant door de winkelwagen worden gescand. Ook HEMA gaat mee met de nieuwe ontwikkelen op het gebied van klantgemak. Laatstgenoemde retailer testte vorig jaar betalingen met een mobiele checkout.
- dienstverlening
- klantgericht
- technologie
- digitalisering
- service
- customer experience
- klantgemak
- klantbeleving
- kassaloos
- albert heijn
- klantreis