Transparantie helpt bij vertrouwen in food
De kloof groeit tussen het consumentenvertrouwen in de voedselindustrie en de beschikbare informatie van besluitvormers in de branche. Een mogelijke oplossing: technologische toepassingen om het vertrouwen in de voedselindustrie te vergroten.
De consument heeft steeds meer oog voor gezondheid en welzijn en toont daarom meer belangstelling voor de bron, kwaliteit en veiligheid van voedsel. 20% van de consumenten vertrouwt volledig op de veiligheid van de voedselindustrie tegenover 37% van de besluitvormers. Dat komt naar voren in een onderzoek van Zebra Technologies.
Klanteninformatie
80% van de respondenten zegt dat bedrijven een belangrijke rol spelen bij de implementatie van slimme oplossingen en een ethische verantwoordelijkheid dragen om de veilige omgang met hun voedsel te garanderen. ‘Bedrijven hebben natuurlijk meer informatie tot hun beschikking, maar kunnen het vertrouwen van de consument in hun voedselbronnen vergroten door hen toegang te geven tot dezelfde informatie.’
- klantcontact
- klantgericht
- klantervaring
- communicatie
- voedselindustrie
- consumentenvertrouwen
- onderzoek
- klantgerichtheid
- customer experience