DDMA stimuleert data-driven mindset
DDMA heeft in samenwerking met de Argumentenfabriek en een groep koplopers uit de data-driven marketingsector, zoals VodafoneZiggo, KLM en Rabobank, de Uitgangspuntenkaart voor Datagebruik ontwikkeld. Met de Uitgangspuntenkaart wil DDMA organisaties stimuleren een eigen visie op datagebruik te formuleren.
Volgens de branchevereniging is het voor elke organisatie die data- en klantgedreven werkt van cruciaal belang dat klanten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens in goede handen zijn. Een datavisie en duidelijke kaders voor datagebruik zijn hiervoor onmisbaar. De uitgangspunten zijn direct toepasbaar op de werkvloer, bij ethische keuzes over datagebruik en voor het opzetten van datagedreven campagnes.
Maatschappelijk vertrouwen in data vergroten
De geformuleerde uitgangspunten passen bij de gezamenlijke ambitie van leden van DDMA om het maatschappelijk vertrouwen in data te vergroten. Samen staan zij voor een wereld waarin consumenten en organisaties optimaal kunnen profiteren van de voordelen van data. De uitgangspunten zijn tot stand gekomen in verschillende door de Argumentenfabriek georganiseerde denksessies en vervolgens getest aan de hand van praktijkvoorbeelden.
- DDMA
- customer experience
- service
- klantdata
- dienstverlening
- tech
- data driven
- data
- klantcontact
- big data
- digitalisering
- klantbeleving
- datagedreven