McDonald's benoemt Manu Steijaert als Global Chief Customer Officer
McDonald's Corporation richt een nieuw Customer Experience team op om de manier waarop gasten in contact komen met het merk te transformeren. Manu Steijaert is per augustus 2021 gepromoveerd tot baas van de nieuwe cx-afdeling.
Hij krijgt de nieuw gecreëerde rol van Executive Vice President en Global Chief Customer Officer en gaat het nieuwe team leiden.
Het nieuwe team brengt de afdelingen Data Analytics, Digital Customer Engagement, Global Marketing, Global Restaurant Development en Restaurant Solutions van het bedrijf samen. ‘De oprichting van het Customer Experience team versterkt het vermogen van McDonald’s om binnen de sector leidend te zijn in het anticiperen op en het vervullen van klantbehoeften in elk deel van de klantreis die zich meer en meer buiten het restaurant zelf bevindt via digital, bezorging en Drive Thru, aldus Chris Kempczinski, President en Chief Executive Officer. ‘Naarmate de behoeften van gasten zich blijven ontwikkelen, zullen we een vlekkeloze merkervaring creëren in al onze servicekanalen met inzichten die we verkrijgen uit onze steeds belangrijker wordende digitale platforms. Manu's diepgaande inzicht in de behoeften van onze gasten en zijn rijke perspectief vanuit meerdere McDonald’s markten zullen van onschatbare waarde zijn bij het leiden van dit nieuwe team.’
Met meer dan twintig jaar ervaring binnen McDonald's brengt Steijaert uitgebreide kennis van het wereldwijde McDonald’s klantenbestand met zich mee naar zijn nieuwe rol. Meest recent was hij Vice President International Operated Markets in Europa, waar hij een klantgerichte en groeigerichte benadering hanteerde om de leiderschapsteams van de landen in twaalf Europese markten te ondersteunen.
Cruciaal moment bereikt
‘Onze gasten staan centraal bij alles wat we doen bij McDonald's en we hebben een cruciaal moment bereikt waarop technologie en data bijna elk aspect van de gastervaring vorm beginnen te geven’, aldus Steijaert. ‘Ik vind het geweldig om leiding te geven aan dit nieuwe team terwijl we werken aan meer en betere manieren om contact te maken met onze klanten op elk contactpunt, waardoor de definitie van klantinteractie verandert.’
Steijaert begon zijn carrière bij McDonald's in 2001 als Field Service Consultant en bekleedde diverse operationele functies voordat hij in 2012 Vice President Operations voor Frankrijk werd, waar hij leiding gaf aan de inspanningen op het gebied van restaurantinnovatie. In 2015 nam Steijaert de dagelijkse leiding in Nederland op zich voordat hij in 2019 de overstap maakte naar VP International Operated Markets. Als zoon van een voormalige Belgische McDonald's Franchisenemer, dateert zijn eerste McDonald's restaurant ervaring uit 1987, toen hij begon te werken als Crewlid in het restaurant van zijn ouders.
(PvWK)
- Manu Steijaert
- cx
- McDonald's Corporation
- Global Chief Customer Officer
- gast
- transformeren
- klant
- merk