Empowerment van contactcenterpersoneel centraal in campagne
De Sabio groep, specialist in de transformatie van digitale klantervaringen (CX) vraagt aandacht voor het belang en voordelen die grotere autonomie van adviseurs kan betekenen voor de klantenservice.
De campagne Empowering People to Deliver Excellent CX richt zich op het uitrusten van contactcenteradviseurs met de nieuwste apparatuur en technische mogelijkheden die nodig zijn om uitstekende CX te leveren, zoals AI, automatisering, cloudtechnologieën en het benutten van data om differentiatie mogelijk te maken.
De wereldwijde campagne richt zich daarnaast ook op het belang van het welzijn van adviseurs en waarom hun welbevinden samenhangt met betere klantenservice, ervaringen en relaties. 'Het contactcenter en de miljoenen klantenserviceadviseurs die er wereldwijd werken, is en blijft het epicentrum van klantbetrokkenheid en wordt steeds belangrijker naarmate de verwachtingen van klanten evolueren', stelt Tim Pickard van Sabio. 'Over de hele wereld hebben de meeste contactcenteradviseurs echter nog steeds te maken met een werkomgeving die wordt gekenmerkt door slechte ondersteunende technologie, frustrerende hiaten in klanttrajecten en weinig tot geen empowerment. Wij geloven sterk in het versterken van contactcentermedewerkers en de noodzaak om hen uit te rusten met die apparatuur én technische capaciteiten die nodig zijn om uitstekende klantenservice en klantervaringen te bieden.'
Daarnaast draait de campagne ook om medewerkers het beste uit henzelf te halen en ze gelukkig en comfortabel te laten zijn voor zichzelf en in hun rol. Nigel Winship van Sabio: 'Wat organisaties niet moeten vergeten, is dat gelukkigere adviseurs ook gelukkigere klanten betekenen. En klanten die gelukkig zijn nooit verkeerd voor een bedrijf.'