L'Oréal verbetert klantervaring
L'Oréal gebruikt Data- en AI-bedrijf Databricks om haar multicloudstrategie en interoperabiliteit van het wereldwijde Beauty Tech Data Platform te versterken. Dit zal de klantervaring het merk veranderen.
L'Oréal is digitaal toonaangevend en een pionier op het gebied van Beauty Tech. De experts van de L'Oréal Group maken gebruik van technologie, data en AI om diensten te ontwikkelen met ongekend hoge precisie en personalisatie. Deze aanpak verandert de manier waarop consumenten producten ontdekken en uitproberen en productadvies vergaren, zowel online als in de winkel.
Het Databricks Lakehouse verenigt de data uit alle cloudgebaseerde dataplatforms van L'Oréal. Het Lakehouse biedt een volledig overzicht van de ‘datareis’ van de consument, van vraag tot aankoop, van verzending tot nazorg en van de online- tot de offline-ervaring. Met Databricks als sleutelonderdeel van zijn enterprise-dataplatform kan L'Oréal zijn consumenten- en klantbeleving verder verbeteren.
Het L'Oréal Tech-team streeft daarbij duurzame ontwikkelingsdoelstellingen na: door data-uitwisseling te optimaliseren en rationaliseren, verminderen ze de volumes die tussen geografische regio's worden getransporteerd.
'Deze strategische, wereldwijde samenwerking met Databricks toont onze inzet om onze datamogelijkheden te verrijken en L'Oréal tot koploper te maken in de wereld van Beauty Tech', zegt Etienne Bertin, Group CIO van L'Oréal. 'L'Oréal is actief in 150 landen en verkoopt jaarlijks meer dan zeven miljard cosmetische producten aan ruim 1,2 miljard consumenten. Daarom is het essentieel voor ons succes dat we een data-architectuur hebben die verenigd, open, cloud-agnostisch, interoperabel, veilig en schaalbaar is.'
- CX
- klantbeleving
- digitalisering
- klantervaring
- Databricks
- L'Oréal
- technologie
- dienstverlening
- customer experience