Google en Victoria's Secret werken aan AI-gestuurde shopervaring

Google en Victoria's Secret werken aan AI-gestuurde shopervaring
  • 12 januari 2024
  • Michiel van Zaane

Google Cloud en lingerieverkopers Victoria’s Secret & Co gaan een samenwerking aan waarbij AI- en generatieve AI-technologieën worden ingezet om meer gepersonaliseerde en inclusievere online ervaringen te creëren voor klanten.

Victoria's Secret & Co. ontvangt jaarlijks meer dan 500 miljoen bezoekers op hun website. Om gepersonaliseerde klantervaringen op grote schaal te bieden, zet het bedrijf in op nieuwe technologieën zoals de implementatie van een nieuwe, generatieve AI-chatbot. Deze chatbot, gericht op conversaties, heeft als doel klanten op maat gemaakte productaanbevelingen en advies te geven op basis van persoonlijke voorkeuren en levenservaringen. Of de klant nu een sportliefhebber, een borstvoedende moeder, een borstkankeroverlevende in herstel, of simpelweg op zoek is naar een nieuwe beha.

‘De integratie van Google Cloud’s AI- en generatieve AI-technologieën verbetert niet alleen de online winkelervaring van onze klanten, maar helpt ook onze interne teams om innovatie te stimuleren binnen verschillende bedrijfsfuncties’, vertelt Chris Rupp, Chief Customer Officer bij Victoria's Secret & Co. ‘Deze samenwerking markeert een nieuw tijdperk voor Victoria's Secret & Co, waar geavanceerde technologie samensmelt met onze passie voor het verbeteren van de klantreis en het versterken van onze positie als leider in de detailhandel.’

VS&Co streeft naar strategische integratie van Google Cloud-technologieën om haar interne activiteiten te verbeteren. Het merk zet deze technologieën in voor marketing, het analyseren van het klantsentiment en meer. Google Cloud’s AI-capaciteiten dragen bij aan betere productvoorspellingen, efficiënt voorraadbeheer, en het ondersteunen van personeels- en winkelactiviteiten met conversatie- en gepersonaliseerde inwerk- en trainingsprogramma's voor medewerkers.

Murali Sundararajan, Chief Information Officer bij Victoria’s Secret & Co, vertelt: ‘We implementeren AI strategisch om data beter te benutten voor onze klanten en om interne processen te verbeteren. We zijn enthousiast over de mogelijkheden, zoals het plannen van internationale groei, marketingontwikkeling en optimalisatie van de supply chain. Deze initiatieven helpen ons niet alleen om onze activiteiten efficiënter te maken, maar ook om beter te voldoen aan de behoeften van onze klanten en medewerkers.’

Victoria's Secret en Victoria's Secret Pink willen ook de website en mobiele app verbeteren met de implementatie van Google Cloud’s Vertex AI Search. Met deze integratie kan het merk zoek- en aanbevelingsmogelijkheden van Google kwaliteit bieden, waardoor klanten sneller en gemakkelijker relevante producten kunnen zoeken, vinden en ontdekken.

 
comments powered by Disqus