Op maatgemaakte, luxe betaalervaring voor Prada

Op maatgemaakte, luxe betaalervaring voor Prada
  • 4 juni 2024
  • Kel Koenen

Financieel technologieplatform Adyen werkt samen met Prada Group om de betaalervaring in winkels te verbeteren en een omnichannel-strategie te realiseren. Hiermee bieden ze een unieke en uniforme klantervaring en creëren ze een onderscheidende positie binnen high-end retail.

Keuze en gemak bij betalen zijn belangrijke onderdelen van de winkelervaring. Volgens recent onderzoek verlaat 62 procent van de Nederlandse consumenten het online betaalproces als ze niet kunnen betalen met hun gewenste betaalmethode. Ook gaf een kwart van de Nederlandse consumenten aan dat ze geen fysieke portemonnee meer bij zich dragen.

Prada Group werkt samen met Adyen om een soepele betaalervaring te garanderen, waarbij gebruik wordt gemaakt van Tap to Pay op iPhone. Hierdoor kan de groep met slechts één betaalprovider alle vormen van contactloos betalen kan accepteren: van contactloze credit- en debitcards tot Apple Pay en andere digitale wallets. En dit allemaal zonder extra apparaten of hardware nodig te hebben. Hierdoor hoeven klanten van Prada niet meer in de rij te staan bij de kassa, omdat ze direct bij een verkoopmedewerker kunnen afrekenen.

'Samen met Adyen werken we aan het opschalen van onze omnichannel-oplossingen door aankopen vanuit alle kanalen met elkaar te verbinden. Hiermee zorgen we ervoor dat alles in onze customer journey naadloos in elkaar overloopt', stelt Cristiano Agostini, chief information officer van Prada Group. Adyen helpt Prada Group bij de migratie van hun hele betaalinfrastructuur en alle betaaldata op één platform. Hierdoor kan de Group bij elke interactie met een klant optimaal gebruikmaken van transactiedata vanuit alle verkoopkanalen. Dit geeft de Prada Group een compleet beeld van haar klanten, waardoor het merk elke interactie kan personaliseren: of dat nu online is, in de winkel, of op elk ander moment.

'Voor luxemerken zorgt de menselijke connectie in de winkel voor een onvergetelijke ervaring', vertelt Roelant Prins, chief commercial officer bij Adyen. 'Technologieën, die soms niet meteen opvallen voor klanten, maken een nog meer gestroomlijnde winkelervaring mogelijk, wat essentieel is voor de Prada Group.'

comments powered by Disqus