ABN Amro verdubbelt aantal 'Hulp bij Bankzaken Adviseurs'
Bankzaken worden tegenwoordig steeds vaker én vollediger geregeld met de eigen mobiele telefoon. Voor de één een zegen, maar voor anderen is het behoorlijk lastig om het digitale tempo bij te benen. Deze groep kan wel hulp gebruiken en juist om hen van dienst te zijn heeft ABN Amro het aantal ‘Hulp bij Bankzaken Adviseurs’ verdubbeld.
'Onze klanten kunnen bijna alle dagelijkse bankzaken zelf doen, waar en wanneer ze willen', zegt Siri Mauer, Head of Consumer Clients bij ABN AMRO. 'De meeste van onze klanten doen dat ook, maar sommigen kunnen best wat hulp gebruiken. En dat doen we graag.'
Om te voorkomen dat niemand achter blijft heeft de bank, is het aantal Hulp bij Bankzaken Adviseurs verdubbeld van 100 naar 200. 'We willen niemand verplichten om voor financieel advies ook maar één kilometer te reizen', vervolgt Mauer. 'Je bankzaken kun je gewoon thuis op de bank doen door met ons te bellen of te beeldbankieren. En als het nodig is komen we thuis langs. Met 200 adviseurs kunnen we op elke plek in Nederland komen.'
Naast de verdubbeling van adviseurs heeft ABN Amro nog een tweetal aanpassingen doorgevoerd in hun klantcontact. Zo neemt de bank per direct afscheid van de term ‘Financiële Zorgcoaches’. Uit onderzoek zou namelijk blijken dat klanten de titel ‘Hulp bij Bankzaken Adviseurs’ beter vinden passen bij hetgeen wat ze doen: hulp bieden bij het doen van bankzaken.
Verder krijgt ook de Seniorenlijn een nieuwe naam: de Hulp bij Bankzaken Lijn. Via deze lijn krijgen klanten direct een medewerker aan de lijn, zonder eerst gebruik te hoeven maken van een keuzemenu.
Beeld: ABN Amro