Rolls-Royce kiest voor IFS Cloud om service wereldwijd te optimaliseren

Rolls-Royce kiest voor IFS Cloud om service wereldwijd te optimaliseren
  • 16 oktober 2024
  • Kel Koenen

Rolls-Royce Power Systems heeft een partnership aangekondigd met IFS, leverancier van enterprise cloud- en industriële AI-software. Het doel is om de wereldwijde serviceactiviteiten te verbeteren en operationele efficiëntie en wendbaarheid van Rolls-Royce te vergroten.

Met meer dan 10.000 medewerkers wereldwijd zal Rolls-Royce IFS Cloud implementeren om servicestromen te stroomlijnen en strategische doelen te ondersteunen op het gebied van efficiëntie, duurzaamheid en groei. Door het inzetten van geavanceerde industriële AI, biedt IFS Cloud real-time inzichten en dynamische planningsmogelijkheden die een aanzienlijke verbetering in servicelevering en klanttevredenheid mogelijk maken.

Een belangrijk onderdeel van deze samenwerking is de Planning, Scheduling, and Optimisation (PSO) module van IFS Cloud, waarmee Rolls-Royce Power Systems beter inzicht krijgt in servicegegevens. Dit stelt het bedrijf in staat om langetermijnonderhoudscontracten uit te breiden, de verkoop van reserveonderdelen te verhogen en servicemedewerkers effectiever in te zetten. Daarnaast zullen automatisering en geavanceerde planningsmogelijkheden bijdragen aan een hogere first-time fix rate en een consistente naleving van service level agreements (SLA’s).

Joern Lindstaedt, VP Global Customer Service bij Rolls-Royce Power Systems, licht toe: 'IFS Cloud biedt ons de tools die we nodig hebben om onze serviceactiviteiten aanzienlijk te transformeren. We verwachten aanzienlijke verbeteringen in zowel service-efficiëntie als klanttevredenheid.'

comments powered by Disqus