Klantcontacthelden in het zonnetje tijdens NKW 2025!

Klantcontacthelden in het zonnetje tijdens NKW 2025!
  • 9 april 2025
  • Kel Koenen

Van smoothies tot babyfoto’s en van taartjes tot goodiebags – door heel Nederland zetten organisaties hun klantcontactteams deze week extra in het licht. De Nationale Klantcontact Week (NKW) 2025 is halverwege en het enthousiasme onverminderd groot. Een greep uit de initiatieven bij Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, de gemeente Apeldoorn en Infomedics laat zien hoe breed én creatief de waardering wordt vormgegeven.

Lisa Schot, Learning & Engagement Specialist, vertelt hoe de klantenservices van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall de week aanpakken. ‘Elke dag organiseren we twee activiteiten, verspreid over al onze locaties. Digitale sessies zorgen voor verbinding tussen collega’s uit verschillende functies – helemaal in lijn met het thema Let’s connect.’ De week begon feestelijk met taart en lunch en collega’s – ook degenen die thuiswerken – ontvingen een kaartje met een kleine verrassing: “Bedankt dat jij er bent voor onze klanten”. Het draait immers om aandacht, verbinding en waardering. Precies waar klantcontact om gaat.’

Open deuren
Ook bij het KlantContactCentrum van de gemeente Apeldoorn staat de Nationale Klantcontact Week in het teken van aandacht en verbinding. ‘We hanteren deze week een echte open-deur-policy’, vertelt Richard van den Berge, allround medewerker KCC. ‘Iedereen is welkom om binnen te lopen op onze afdeling.’

Elke dag is er iets te doen. ‘We bieden collega’s een gezonde hap aan – denk aan groente met dip, fruitwater of gember met verse munt’, zegt Richard. ‘Maar we zorgen ook voor een lekkere, iets minder gezonde traktatie in de middag: zelfgemaakte soep, tiramisu of brownies. Zo is er voor ieder wat wils.’

Ook meeluisteraars worden in het zonnetje gezet. Ze krijgen bij vertrek een goodiebag mee, met daarin een kleine uitdaging om de samenwerking verder te versterken. Daarnaast worden er dagelijks foto’s gedeeld op het intranet van de challenges die het team heeft gedaan. ‘Het draait deze week om verbinden, plezier en elkaar beter leren kennen – precies zoals het hoort in klantcontact.’

Waardering stralen
Ook bij Infomedics staat de Nationale Klantcontact Week (NKW) in het teken van verbinding, waardering én een flinke dosis creativiteit. ‘We vinden het nog steeds ontzettend leuk om hieraan mee te doen’, zegt Lieke Kruis, Manager Klantendesk & Contractbeheer. ‘Het is een mooie kans om onze collega’s in het zonnetje te zetten en de kracht van klantcontact zichtbaar te maken – zowel binnen als buiten onze organisatie.’

Elke dag van de week heeft een eigen thema en activiteit. Maandag begon met SoManyYearsAgo: collega’s met een lange of bijzondere historie bij Infomedics schreven persoonlijke testimonials over hun werk en ontwikkeling door de jaren heen. ‘Die hangen nu verspreid over onze hele verdieping', vertelt Kruis. Daarnaast was er een fotowedstrijd waarbij babyfoto’s geraden moesten worden. ‘Een leuke speurtocht met een prijs voor de winnaar.’

Dinsdag stond in het teken van #letsconnect, met een klantcontactbingo vol herkenbare uitspraken en vragen van klanten. Collega’s van andere afdelingen keken en luisterden mee met de klantexperts en het was ‘bring your sweater to work day’ voor een extra knusse sfeer.

Woensdag draait om #bucketlist: collega’s mogen op een groot bord hun afdelingsdoelen en dromen delen. Als extra traktatie delen teamleads verse smoothies uit. En op donderdag komt het hoogtepunt van de week: #shinealight. ‘In het geheim hebben we klanten gevraagd om hun waardering voor onze klantexperts te delen’ legt Kruis uit. ‘Deze testimonials hebben we geprint in tekstwolkjes en als verrassing op de afdeling opgehangen.’

Wat positive vibes day donderdag nog meer in petto heeft, blijft voorlopig nog even een verrassing. Maar één ding is zeker: bij Infomedics wordt klantcontact deze week groots gevierd.

Waardering die blijft hangen
Of het nu gaat om een fotowedstrijd, een gezamenlijke lunch of een oprechte testimonial van een klant: de Nationale Klantcontact Week is een moment om stil te staan bij het werk van duizenden klantcontactmedewerkers.