Concentrix, UnitedConsumers en Centraal Beheer winnen NKW!

De Nationale Klantcontact Week (NKW) 2025 is feestelijk afgesloten met de bekroning van drie organisaties die het verschil maakten: Concentrix, UnitedConsumers en Centraal Beheer. De CCMA (Customer Contact Management Association) riep deze drie bedrijven uit tot winnaars vanwege hun opvallende inzet, creatieve initiatieven en zichtbare waardering voor klantcontactprofessionals.
De feestelijke prijsuitreiking vond vanochtend plaats, mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsors Randstad, Custom Connect en SUSA. Zij droegen bij aan de groei van het evenement, waardoor er dit jaar niet één, maar drie winnaars werden uitgeroepen – én grotere prijzen werden uitgereikt. Elk winnend team mocht een cheque van €1250 in ontvangst nemen, te besteden aan hun eigen afdeling. Volgens juryvoorzitter Wout Hut, tevens bestuurslid bij de CCMA, was de keuze dit jaar lastiger dan ooit: ‘Nog nooit deden zoveel organisaties mee. Maar de winnaars vielen op door lef, creativiteit en blijvende impact. Ze lieten zien dat klantcontact niet alleen om service draait, maar om mensen, verbinding en beleving.’
Alles klopte
Bij Concentrix was het enthousiasme niet te missen. Met een uitgekiend programma vol zichtbare acties en betrokkenheid liet het bedrijf zien hoe je klantcontact écht centraal stelt. Van een vrolijke kar met lekkers tot werkswaps en persoonlijke wensen die in vervulling gingen – alles was tot in de puntjes verzorgd. Een hoogtepunt was de actie waarbij collega’s verspreid door het land virtueel fietsten voor het goede doel, wat resulteerde in een donatie aan Make-A-Wish Nederland. ‘De energie en creativiteit spatten ervan af’, aldus de jury.
Iedereen op de vloer
UnitedConsumers maakte indruk met een persoonlijke aanpak waarin collega’s uit álle lagen van de organisatie – van marketing tot directie – een dag meedraaiden op de klantenservicevloer. Dat leverde niet alleen nieuwe inzichten op, maar ook veel wederzijds respect. De organisatie wist daarnaast op speelse wijze te verbinden, met challenges, een fotobooth en de inmiddels legendarische #somanyyearsago-video. ‘Wat gaaf om deze prijs te winnen’, reageert klantenservicemanager Monique Sinkiewicz – Van den Broek. ‘Een mooie blijk van waardering voor ons team.’
Trots als een pauw
Centraal Beheer viel op met een breed en diepgaand programma waarin de mens achter het klantcontact centraal stond. Van bootcamps en stoelmassages tot een ‘Trots als een pauw’-campagne: het was een week vol energie, waardering en verbinding. De betrokkenheid van medewerkers buiten de officiële kanalen om, maakte extra indruk. ‘We doen deze week echt voor en met elkaar’, aldus Centraal Beheer. ‘Dat we opnieuw als winnaar zijn uitgeroepen, voelt als een prachtige erkenning.’
De Nationale Klantcontact Week 2025 liet wederom zien hoeveel kracht er schuilt in verbinding, aandacht en waardering. En hoewel er drie winnaars zijn uitgeroepen, benadrukt de organisatie dat deze week vooral in het teken stond van het vak klantcontact zelf – en iedereen die daar elke dag met hart en ziel aan werkt.