'PCS denkt echt met ons mee'

'PCS denkt echt met ons mee'
  • 30 mei 2016
  • Redactie

[Branded content] De laatste jaren is de wereld van het klantcontact in een stroomversnelling terechtgekomen. Niet alleen door de groeiende technische mogelijkheden als webcare en selfservice, ook doordat de consument veel meer verlangt en diens merktrouw afneemt. Ook Nefit/Bosch gaat volop in die ontwikkeling mee en maakt daarbij dankbaar gebruik van de diensten van PCS.

Nefit is een vertrouwde naam die staat voor kwalitatief hoogstaande cv-ketels en thermostaten, ofwel thermotechniek in de ruimste zin des woords. Sinds enkele jaren is het bedrijf onderdeel van het (Robert) Bosch-concern, een multinational met wereldwijd l 375.000 medewerkers en een omzet van 70 miljard. Bij Nefit/Bosch in Deventer werken 600 mensen.
Sinds ruim een jaar is het bedrijf een partnership aangegaan met PCS. Daaraan ligt een strategiewijziging ten grondslag, blijkt uit een gesprek met Rik Visscher, Director Sales Operations van Nefit/Bosch. Het accent is verschoven van producten naar producten en service, met steeds meer de behoeften en vragen van de consument als centraal aandachtspunt, vertelt hij.

‘Op zich hebben wij altijd fors geinvesteerd in een sterke merkvoorkeur bij consumenten. Maar we zijn aan de andere kant echt een technisch ingesteld bedrijf dat zich wat betreft support tot voor kort vooral richtte op installateurs en de groothandel. Onze helpdesk beantwoordde dan ook vooral technische vragen. Tot ongeveer twee jaar terug bestond 99 % van onze ondersteunende activiteiten feitelijk uit B-to-B. Maar we hebben een omslag gemaakt met als doel om ook de consument meer actief aan ons te binden. Niet alleen
na aanschaf van onze producten, we wilden dat de consument ook expliciet ging vragen om een Nefit cv-ketel.’

Het volledige artikel lees je hier.





comments powered by Disqus