Teradata leidend in Real-Time Interaction Management
Forrester ziet Teradata als leider op het gebied van Real-Time Interaction Management (RTIM). Dat blijkt uit het actuele rapport van het Amerikaanse onderzoeksbureau. De genoemde technologieleverancier behaalde de hoogste score in de categorie Functionaliteit.
In totaal zijn elf technologiebedrijven (Adobe, Experian, IBM, Infor, Oracle, Pegasystems, Pitney Bowes, Salesforce, SAS Institute en SmartFocus) op 35 verschillende criteria beoordeeld door Forrester. Allen zijn actief op het vlak van RTIM. De onderzoekers definiëren deze term als volgt: ‘Enterprise marketing technologie die via gewenst klantcontact een contextueel relevante beleving, nut en toegevoegde waarde kan bieden op het juiste moment in de customer lifecycle.’
Digitale beleving
De analyse leert onder meer dat klanten te spreken zijn over de functionaliteit van klantprofielen, segmentatie, analytics, business rules en aanbevelingen van de dienstdoende Teradata-oplossing (Integrated Marketing Cloud, red.). Daarnaast schrijft Forrester dat Teradata zichtbaar heeft geïnvesteerd in de digitale beleving binnen branches als retail, travel, hospitality, financial services en telecom.
Het rapport is gratis te downloaden via het online platform van de leidende onderneming op het terrein van big data analytics.
- customer lifecycle
- big data analytics
- klantcontact
- Teradata
- Real-Time Interaction Management
- digitale beleving
- Forrester