Upinion lanceert app voor klantfeedback

Upinion lanceert app voor klantfeedback
  • 26 mei 2017

Het Amsterdamse bedrijf Upinion, gespecialiseerd in marktonderzoek, heeft een messaging app gelanceerd voor klantfeedback. Hiermee kunnen bedrijven op ieder gewenst moment in gesprek gaan met hun klanten.

Volgens Mo Ouass, oprichter van het bedrijf, zijn statische enquêtes achterhaald: ‘Mensen zijn gewend aan WhatsApp-achtige manier van communiceren, dus messaging combineren met onderzoek was logisch.’ De app is vier jaar lang ontwikkeld en getest.

Klantinvloed
De app betrekt klanten bij een organisatie of merk. De makers zien op dat vlak mogelijkheden voor start-ups, die hiermee direct en laagdrempelig contact kunnen opbouwen en een rechtstreeks feedbackorgaan tot hun beschikking hebben. Klanten kunnen, indien gewenst, invloed uitoefenen: ‘Produceren we de pump in rood of groen? -ping- Ah, 75% wil groen, groen it is!’

Een onderzoeker kan met de app vragen stellen aan een grote groep. Hij leert ze steeds beter kennen, waardoor hij kan bijsturen, doorvragen of in een gesprek springen met een brandende vraag als ‘waarom?’. De uiteindelijke antwoorden worden in statistieken gepresenteerd. Volgens Ouass zorgt dit voor een band tussen klanten en organisaties: ‘We hadden dit niet voorzien, maar in de pilot bleek de app een fan-fabriek. Een groep passieve volgers van een bedrijf werd een kluwe betrokken consumenten aan hún zijde.’

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link