Watson IBM schiet uitzendteam Timing te hulp
‘De eerste digitale intercedent van Nederland’ is aan de slag gegaan, meldt Timing. De uitzendorganisatie zet per september de intelligente chatbot Watson IBM in.
De AI-computer gaat laagopgeleide werkzoekenden helpen sneller een tijdelijke baan te vinden die bij hun kwalificaties past. Met behulp van Watson IBM stelt Timing 24/7 alle werkgerelateerde vragen van uitzendkrachten te kunnen beantwoorden. Daarmee gaat de hulp die het nieuwe systeem biedt aan werkzoekenden en flexkrachten veel verder dan een standaard chatbot. Het grote verschil is dat het systeem gebruikt maakt van de cognitieve vaardigheden van IBM Watson (kunstmatige intelligentie). Door de interactie met gebruikers kan het systeem steeds slimmer verbanden leggen tussen alle beschikbare data. Dit levert antwoorden op die op iemands persoonlijke situatie en vraag zijn toegesneden. ‘Laagopgeleide flexkrachten worden hierdoor online vaardiger en kunnen zich beter vermarkten’, aldus Wiecher Hakse, directeur Marketing & Innovatie van Timing. ‘Daarmee verbeteren ze hun inzetbaarheid op de arbeidsmarkt.’
Met deze stap meent de uitzendorganisatie in te spelen op haar verwachting dat de rol van online bij uitzenden en detacheren alleen maar verder zal toenemen.
- zoekoptimalisatie
- match werkgever en werknemer
- AI
- uitzendorganisatie
- kunstmatige intelligentie
- eerste digitale intercedent van Nederland
- Timing
- chatbot
- robot
- detachering
- vragen beantwoorden
- Watson IBM