ReviewFirst #39 - 'Disruptive Selling' van Patrick Maes
In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Kees Klink, directeur Klant & Kwaliteitsmanagement bij PostNL, beveelt Disruptive Selling' aan.
'Dit boek geeft aan dat de huidige manier van verkopen achterhaald is. De toekomst is dat marketing, sales en customer service veel meer met elkaar verbonden moeten/zullen zijn om een onderscheidende, naadloze customer journey aan klanten te bieden. Een reis waarin de klant zelf vooral zelf in de lead is en aan de knoppen zit.
‘Disuptive Selling’ sprak mij enorm aan omdat ik al langer het credo verkondig: stap af van of-of benadering en zet de én-én-bril op. Het gaat bijvoorbeeld niet om of kosten besparen of klanten tevreden stellen. Als je vanuit de mindset van de klant redeneert en handelt (wetende welke relevantie en waarde je voor die klant kunt betekenen), dan krijg je namelijk de omzet ‘erbij’ en ook de kostenbesparing…Plus de enthousiaste medewerkers. Dit boek heb ik als één grote onderbouwing en invulling daarvan ervaren.
De inhoud is niet alleen zinvol voor contactmanagers, maar voor een ieder die werkt aan de reis die je klant aflegt. Inclusief directies van bedrijven. Het geeft namelijk aan welke transitie in de volle breedte je als bedrijf zou moeten doormaken om relevant en onderscheidend te worden dan wel te blijven voor je klanten.'
Invitatie
Heb jij onlangs een inspirerend managementboek gelezen en wil je dit delen? Mail dan naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier de aanbeveling van Joep de Jong, client teammanager Conduent.
- klantenservicemanagement
- Disruptive Selling
- Kees Klink
- ReviewFirst
- PostNL
- Patrick Maes
- customer journey
- verbinding